Schietvereniging
S.V. de Vrijheid Utrecht
Veel gestelde vragen
Heeft u een vraag die hier niet beantwoord word?
neem dan contact met ons op.

Wij zijn geopend op
Maandag avond
Woensdag avond
(Sluitingstijden kunnen varieren nagelang hoe druk de vereniging bezet is.)

Helaas is dit (zoals u zult begrijpen mede om veiligheidsredenen) niet mogelijk.

Ja zeker ! , onze vereniging heeft 2 KNSA gecertificeerde trainers die u vanaf het begin zullen begeleiden en trainen.
Iedere nieuw komer moet dan ook verplicht de begin instructie lessen volgen en deze met een proeve van schietveiligheid voldoende afronden.
Dit is om het voor u en de leden om u heen veilig te houden op de schietbaan.

Ja zeker ! , onze vereniging heeft 2 KNSA gecertificeerde trainers die u kunnen trainen om een mooie kaart te kunnen schieten.
De training zal dan ook persoonlijk en speciaal op u aangepast zijn.

Nee , de kosten van trainingen zitten standaard in het lidmaatschap en zijn voor iedereen ten alle tijden beschikbaar bij een van onze KNSA gecertificeerde trainers.

Ja en Nee , Dit hangt er helemaal vanaf wat u gaat doen binnen de sport.
Gaat u voor een eigen top-of-the-line sport wapen of blijft u enkelt gebruik maken van de op de vereniging beschikbare wapens?
Bij een eigen wapen zullen meer kosten zijn (afhankelijk wat u aanschaft) en er moet het e.e.a. geregeld worden (denk hierbij aan vergunningen, wapen kluis, screening etc.) en dus duurder.
Gebruikt u de verenigings wapens kost dat niets extra en betaalt u alleen de minutie.
Kortom: het is zo duur als u het zelf maakt.

Wij hebben o.a. een gezellige bar, toiletten en meer dan voldoende zit plek met tafels waar je op de schietavonden dan ook welkom bent als lid om bijvoorbeeld een gezellig potje te kaarten onder het genot van een drankje.

Wij schieten uitsluitend met vuurwapens.
Dit varieert van kaliber .22 tot .45 acp
Revolver,Pistool & Geweer.

Onze baan is 25meter diep.
Hier zijn 8 'staande', 3 'knielende' en 1 'liggende' schiet positie.

U vult het contact formulier in (kies hier voor de optie 'ik wil (mogelijk) lid worden.')
Indien er voldoende plaats is voor het aannemen/opleiden van nieuwe leden
nemen wij vervolgens met u contact op voor een ballotage/kennismakings gesprek bij ons op de vereniging.
Het ballotage gesprek is persoonlijk en er zal ook vertrouwelijk met gevoelige informatie om worden gegaan.
Mocht het voorkomen dat u twijfelt over een bepaalde persoonlijke kwestie of iets wat betreft de veiligheid van u en/of anderen,
dan is hier het ballotage gesprek ook het ideale moment om daarover informatie te vragen. Indien na dit gesprek wederzijds besloten word lid te worden van de vereniging krijgt u van ons papieren toegestuurd om een V.O.G. aan te kunnen vragen.
Is dit geregeld? , dan bent u op korte termijn welkom voor uw 1e les/schietavond.

U zult als er na het ballotagegesprek nogsteeds instesse is eerst een VOG moeten aanvragen,
zodra deze goed gekeurd is kunt u als aspirant schutter beginnen (en mag u schieten).
Vervolgens zal dan na de eerste 6 maanden wederzijds besloten moeten worden of u volwaardig lid word.

De kosten van de sport zijn niet in een keer te benoemen.
Dit hangt af van een aantal dingen zoals hoe veel en welke minutie u verschiet.
Intresse ? , maak via het contactformulier een afspraak voor een kennismakings gesprek.

Klik hier voor de laatste info.